Dagmar I. Glausnitzer    
         
Curriculum Vitae   Recent Work   Archive :: Projects
         
Statement       Workshops :: Concepts
         
References       Contact :: Links
         
     

'Umschau'     Braunschweig 2012

live performance work Eru and Seven of Eglise
Galerie auf Zeit XL

photographs by Andreas Nink


Hirten Neugier     Braunschweig 2012

Group Exhibition

photographs by Andreas Nink


     

An Intertransitexchange Performance II     London 2012

Live Performance Art Collaboration
German Artist Dagmar I. Glausnitzer-Smith
and Artist from Thailand Sikarnt Skoolisariyaporn
attending Duesseldorf Academy Germany

photographed by Edward Dorrian

Saturday 27.10.2012

Five Years - this is not public

title: strings attached (Fadenschein)
location: Regent Studios Unit 66
time: 1pm
duration: 30 minutes

Two artists share the presence of space and time and object.
At the foreground, the artists' simultaneous actions of the pictorial space, literally the 'body-moving-object' will investigate the sense of temporary spontaneous interdependency, which may or may not collapse into individual actions. The compression of meaning and image is intended to result in a combination of components, which are unknown and non-inflective.


     

'Rèverie'     Wolfenbüttel 2012

live performance work Eru and Seven of Eglise
KunstfindetStadt

photographs by Andreas Nink


     

'Out of Yellow'     Braunschweig 2012

live performance work Eru and Seven of Eglise
bookshop  Mord & Totschlag


     

'Brautkleid III'     Hamburg 2012

Action with Kirsten Hedel
video stills and filmed by Hans-Christian Jaenicke


     

'Mizar Open Clusters'     Berlin 2012

live performance work Eru and Seven of Eglise
MPA - Month of Performance Art
Gallery cell63

photographs by Bert Olke


     

Living Bridges     Braunschweig 2012
photographic image for Group Exhibition in Dunedin NZ
120 x 85 inkjet print
photographed by Andreas Nink

Puja at the Oker River
Braunschweig, Bürger Park

26.07.2012      8 pm

52°15'N  10°31'E  Western Hemisphere

11422.4 Miles to Dunedin, New Zealand

Miles and Numbers can be understood as bridges

Every candle will be a meditative thought for 'Living Bridges', contemplating associative wishes to the forthcoming event 'Living Bridges' exhibition in Dunedin, New Zealand, August 31 - September 9 2012


     

 

 

'Elasticized Probation'
   London 2011
at Five Years
Collaboration with Francesca Cho
photographs by Sikarnt Skoolisariyaporn


     

 

 

woistdiekunst
   Braunschweig 2011

photographs by Andreas Nink


     

 

Zugschauerschaft II
   Jerxheim 2010

photographs by Niko Jäkel


     

 

'interrupting the void'
live performance work Eru and Seven of Eglise
   Kulturnacht Braunschweig 2010

photographs by Niko Jäkel


     

 

installations at open day - kunstwirkstoff
   Jerxheim 2010


     

'linksrechts linksrechts linksrechts'
live performance work Eru and Seven of Eglise during open day - kunstwirkstoff
   Jerxheim 2010


     

 

'OLEX'
live performance work Eru and Seven of Eglise
   'Zukunftsvisionen', Görlitz 2010


     

 

Spitzwege
live performance work Eru and Seven of Eglise
   transitstation, Copenhagen 2010


     

 

RaumZeichen
live performance work Eru and Seven of Eglise
   Zukunftsvisionen, Görlitz 2009


     

 

 

 

Glausnitzer-Retrospective    '...carrying my bones to St. Petersburg'
selection of works   Jerxheim 2009


     

Paperworks I
   St. Martin in the Fields, Crypt, London 2009


     


Self-hand, digital print    120 x 80 cm

 


November Portrait, digital print    80 x 120 cm
photographed by: Jessica Smith

Photography  (selection)
   London 2009


     


digital print, 84 x 120 cm

 


digital print, 120 x 84 cm

Salztoffeln, Photography  (selection)
   Juist 2009


     

 

 

'Wahrnehmung des Unsichtbaren (eine Methode) II'
live performance work Eru and Seven of Eglise during open day - kunstwirkstoff
   Jerxheim 2009


     

der Sturz des Ikarus
Öl, 99,5 x 72,5 cm
 
Wahrnehmung des Unsichtbaren (eine Methode)
Öl, 91 x 185 cm

Gedanken zur grauen Malerei
'die Notwendigkeit der Ungewißheit oder die Widrigkeiten der Schichten sichten.'

Abstrakt, weil sich das Gegenständliche darin befreit, sich loslöst vom Bekannten und Erkannten. Es ist der Übergang in eine unvorstellbare Realität.

Grau, weil sich das Licht langsam durch das Dunkel hindurchgestohlen hat, in der Suche nach den Farben. Es ist der Übergang, wie der Tod. Im Grau haben sich aber auch die Farben zurückgezogen. Sie verbergen sich hinter jedem Ton des Grau-Seins. Das Grau hat die Potentialität einer jeden vorhandenen Farbe. Grau ist Bewegung zwischen dem Hier und Da. Es läßt sich nicht festhalten, wie das Rot in seiner Klarheit. Das Grau hat keine Eindeutigkeit mehr und es flieht vor jeder Definition.

Die grauen Bilder entstanden während mein Vater im Hospiz war. Er starb am 26.12.2008. An einem Tag im November hat er den ganzen Tag geweint. Seine Tränen flossen, an diesem Tag war es grau und die Farbe war von seinem Gesicht gewichen. Er sagte: Ich muß Dich verlassen. Der Atem der Natur bestimmte an diesem Tag was unweigerlich zu folgen hatte. Die Vielfalt der Farben ist der unendliche Unterschied, unvergleichbar doch entrückt dem Vermögen der je einzelnen Erkenntnis. Das was sich zeigt, entzieht sich im Schleier des Unerkannten, und das Grau ist die Schicht, die das Undefinierte an sich zu binden vermag. Das Grau ist die Einheit aller Farben, wie ein dominanter Schatten, der sonst unsichtbar scheint, weil unsere Wahrnehmung nach dem Erkennbaren drängt.

Es kam mir ein Gedanke, den ich fast vergessen hatte. Während meiner Indienreisen war es immer so, daß man nichts Bestimmtes wollen konnte, denn es kam immer alles anders und der Wille war zu eingeschränkt, fest verwickelt im Konkreten.

Diesmal lehrte mich mein Vater noch einmal eine wichtige Lektion: Wenn ich meinen Plan zu ihm bringe, so kam es zu keiner Erfüllung. Das bedeutete, daß die Absicht für etwas Bestimmtes die Welt in seinem Für-Sich Sein noch nicht berücksichtigt hatte. Also auch die Gedanken waren schon besetzt aber erst ohne Absicht ist der Weg frei für das was kommen mag: das Unvorhersehbare. Das Unbestimmte setzt sich im Leben fort ohne den Einsatz der Erwartungen für einen erfüllten Willen.

Jede nur erdenkliche Farbe wird Grau. Prinzipiell einsichtig ist Grau eine Mischfarbe aus Schwarz und Weiß mit unendlichen Tönen zwischen Licht und Schatten. Der Ausgang besteht also aus zwei klaren, eindeutigen Standpunkten und daraus entsteht die Vielfalt einerseits und anderseits eine 'unbestimmte' Schicht, die die Erwartung der Klarheit enttäuscht aber doch schützt. Die ersten Grau-Studien in Öl erforschen die Entstehung von Grau und in der Bewegung der Vermischung entstanden Ähnlichkeiten zu Berg und Wasser. Diese Analogien sind natürlich nur in der Vorstellung aber sie beeinflussen den Verlauf. Ich muß jetzt aus dem Fenster schauen. Es ist kalt geworden und die Landschaft verschwindet im Grauen Nebel.

 

Nachschrift, Dagmar I. Glausnitzer, 2009


     

'partiell durchlässig'
live performance work Eru and Seven of Eglise during photon 3 - Photonum
   Braunschweig 2008


     

'schnurlos'
live performance work Eru and Seven of Eglise during open day - kunstwirkstoff
   Jerxheim 2008


     

'tätige Grenzfalle'
live performance work Eru and Seven of Eglise - summer academy dresden
   Dresden 2008


     

21.05.2008   ⊗   'Largesse'

28.05.2008   ⊗   'Bacchanal'

04.06.2008   ⊗   'Sui Generis'

 

Alvar-Aalto-Kulturhaus
live performance work Eru and Seven of Eglise
   Wolfsburg 2008


     
 

'kursloser Eintritt'
live performance work Eru and Seven of Eglise during open day - kunstwirkstoff
   Jerxheim 2008


     

'calypso'
installation during open day - kunstwirkstoff
   Jerxheim 2008


     

Reading as Performance
Salim Alafenisch, Der Weihrauchhändler
film, installation, voice
   Braunschweig 2007


     

collaboration Live Performance and Sound work
Eru and Seven of Eglise featuring Akasha Project, 'JB 343 (die Annahme)'
Künstlerpicknik Hannover 2007


     

Übergang
Installation with doors, objects, collage and drawing
   Hannover 2007


     
  leberlein
painting, oil   50 x 60 cm   Jerxheim 2007
 

     

Rot-Verfahren
Live Performance Art
day open, kunstwirkstoff Jerxheim 2007


     
     

collaboration Live Performance and Sound work
Eru and Seven of Eglise, 'stilla'
day open, kunstwirkstoff Jerxheim 2007


     

photography: Alexander Rues

toffeln
Performance Art
   Jerxheim 2007


     
     

planes
Live Performance Art
   Lower-East Saxony, Germany 2007


     

collaboration Live Performance and Sound work,
Eru and Seven of Eglise, 'Fusselnüsse'
NHLspace Gallery, Copenhagen 2007


top    
     
     

cherry-hat
Live Performance Art with Peter Vere Simmons
   London 2006


     

the gift
Live Performance Art
   London 2006


     
 

untitled    Installation    Jerxheim 2006


     
 
collaboration Live Performance and Sound work,
Eru and Seven of Eglise (Rues and Glausnitzer), 'JB 338'
zmf Berlin 2006
     

     
collaboration Live Performance and Sound work,
Eru and Seven of Eglise (Rues and Glausnitzer),
'JB 339' (vermeidbare Störversuche)
9. Internationale Dresdner Sommerakademie, Dresden 2006

     
   
Jerxheim-Bahnhof Open Day, kunstverein kunstwirkstoff
Action, Music, Exhibition, Performance Workshop with international and regional artists   2006
     
Installation, (Fuellhorn), 310 x 205 x 300 cm
open day   Jerxheim 2006
untitled object, 54 x 27 cm
open day   Jerxheim 2006
     
Live Performance Art, Zugschauerschaft
open day   Jerxheim 2006
     
 
collaboration Live Performance and Sound work,
Eru and Seven of Eglise (Rues and Glausnitzer), 'JB 340'
open day   Jerxheim 2006
     

     
from the depot
Live Performance Art at Künstlerpicknick
Park der Sinne   Hannover 2006

     
 
First collaboration Live Performance and Sound work,
Eru and Seven of Eglise (Rues and Glausnitzer), 'JB 337'
transit station edinburgh 2006
     
A collaboration, Eru and Seven of Eglise explore the idea of simultaneous sound and live work as two different entities. The synthesis is an image beyond the act of producing sound and live action. The sense of time is as illusive as the transparency of the image. Eru”s sound experiments are based on cosmic and molecular tunings. The intention negotiates the possible subconscious links between two performers being unaware of each other”s presence. The presence resides in the viewers eyes and ears.

top    
     
   
  morphing poles (out of the werft)
Live Art Performance
Euroart Festival   London 2005
 
morphing poles (out of the werft)

69 minutes long live art work on ground space of Euroart Festival

"The objects may be familiar or unfamiliar, the body merges with the object. The performer and the witness: Hindu Goddesses are giving birth to objects out of the jumper. What side of the line am I on?" Quotation from notations walking the poles.

The live art work exists on the power of experience and the significance of text and language. Poles of various lengths are being transported to the site. The process starts when the feeling for movement in time becomes the experience between designated places. It becomes a multiplicity of impressions, sound recordings perhaps unconscious moments which are no longer determined.

It is the aim of this work to arrive at the place of euroart studio festival out of a series of journeys (physical and metaphysical) and for the first time to include the presence of sound. The sound is a collection of fragments collected during the walk with poles as well as pre-recorded electronic sound assemblage compiled by Morphon, Berlin Germany. (www.klangwirkstoff.de) The sound collections are being presented with two tape recorders.

The body and the poles become the object and are at the center of this live art performance work - morphing poles (out of werft) is presented in its minimal and spontaneous form with one light and two sound sources.


     
  untitled
painting, acrylic   120 x 101 cm   Berlin 2005
 

     
untitled
objects stitched on canvas   150 x 85 cm   Berlin 2005

top    
     
     
   
  Involution:situation 1-4
four photographic c-type prints
30 x 40 inches   Berlin 2004
 

     
untitled
oil on canvas   150 x 200 cm   Berlin 2004
untitled
oil on canvas   150 x 200 cm   Berlin 2004

top    
     
Tarnung 1
70 x 70cm    2003
Tarnung 2 (undercover)
70 x 70cm    2003
     
untitled, Diptych
107 x 62 x 4,5 cm    2003
untitled
182 x 91 x 8 cm    2003
  Vernetzt meine Gedanken zu Dir
85 x 107 cm    2003

     
  Between Hoover and Waterways
168 x 40 cm   2003
 

top    
     
     
  Overfield, videostills, VHS 8min.   2002
Sound by Akasha Project
 

     
  Strongbond, videostills, VHS 15 min.   2002  

top    
     
click on picture to get more info -
link opens a new window
the Paris Painting
203 x 209 cm    2002
phenomena, dino flagulates
200 x 150 cm    2001
...all nature is but art unknown to thee;...
photographic work 30 x 45 inches    2001

     
Monk Visiting Miami first day
169 x 48 cm    2001
All parts of a the bigger picture
169 x 105 cm    2001
Monk visiting Miami last day
131 x 51 cm    2001

     
  Train, videostills, VHS 3 min.   2001  


top
   
     
confluence

The work consists 19 c-type photographic prints based on 35 mm colour negatives.
Each image is 30 x 40 inches mounted on 10 mm foam board.

The work is based on the concept of process and time. The image itself in its context exceeds the theoretical intention the viewer is presented with a kind of still life – landscape. The common denominator is nature; though captured within different processes of everyday life, the combination of fresh steak, processed by man for human consumption seen together in a moment of the splash of ocean water at the English coastal landscape becomes a situation of displacement. The potential of associations initiates the imagination.
The link of those moments in their visual presentation is sometimes accessible and sometimes resides within the context of the surreal.

The two possible states of being emerge out of this combination and its simultaneous appearance of the familiar object, both of which belong toan idea of life’s alternative rhythmic nature.
London 2000


     

Live Performance   2000 Hastings, South Coast of England versus Home, out of a series of 15 photographic prints


     
   
  Playing with Sikablock , performance, videostill   2000  

     
  KCIR, videostills, VHS 15,5 min.   2000  
     
     
     
     
   
     

top